tisdag 16 november 2010

Lilla Trosan

Ridplanen fick stå till tjänst idag då jag red Trú. Det blev ett kort barbackapass där jag först jobbade med att vi skulle följa fyrkantsspåret utan att vika av eller skjuta in bogen, utan bara skritta runt fyrkantspåret. När vi lyckades med några gånger åt varje håll så övade vi på att trava efter långsidorna och slutligen runt hela ridplanen. Hon blev lite irriterad över att jag skulle bestämma så då och då kom något bocksprång när jag la på skänkeln men för det mesta lyssnade hon bra och var lugn. I början ville hon trava för att komma undan "arbetet" dvs följa fyrkanten, så det kunde börja med att hon försökte vända in och gena över till andra sidan, om jag då la på skänkeln och tog ledande tygeltag för att få henne att gå tillbaka till det tänkta spåret så kunde hon börja trava. Men efter en liten stund förstod hon riktigt bra och efter ca 20-30 min avslutade jag passet och ledde hem henne.

Dagens utrustning:
Wojjes träns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar