torsdag 25 november 2010

Hästipestisarna

Runt 06.30 var jag ut och släppte ut pållarna. Härligt sa de! Trots att Dottla är rakad så hatar hon att stå inne. Helst av allt vill hon kasta sig ut från boxen och ut i hagen på en gång, men det har vi tränat på så nu står hon oftast still och väntar på att få på sig täcket och/eller på att jag ska säga varsigod, eller så går hon ganska lugnt ut ur boxen och då är det bara att backa tillbaka henne och be henne vänta lite.

Det är tur att min lilla ponnyrumpa börjar bli så pass uppfostrad att hon ställer sig och väntar vid den oöppnade grinden. Jag hade nämligen glömt öppna ut till hagen och hade hon haft lust så hade hon kunna rymt på fläcken då det går att springa rakt ut på gården om jag inte satt upp grinden. Men nu stod hon och väntade på att få gå ut i hagen! Duktiga lilla underbara häst! :')

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar