torsdag 14 oktober 2010

God morgon

Nu har jag precis varit ute i stormen och pysslat om hagens lilla sjukling. Tog in honom i stallet, tittade på "såren" och glädjande nog har ena blivit mindre, andra är ungefär lika. Såren var lite röda med lite svartpluppar i men det tvättade jag bort med nykokad saltlösning. Och sist men inte minst fick han en näve korn som belöning. Mums mums sa Wojje då!

När jag släppte ut Wojje och skulle gå in så stod min lilla dam och tittade på mig med ögon som sa; Men jag då!? Har du glömt bort mig?

Igår ägnades hela dagen åt alla andra hästarna i hagen, först Tru och Sias verkning och sedan åt Wojje, så min häst som brukar vara mitt centrum fick kliva av scenen för de andra tre. Och idag ville hon inte att jag skulle gå utan att ägna mig lite åt henne. Mysfian min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar