onsdag 29 september 2010

Dagens arbete

Idag fick Tru' följa med ut och beta medan jag satte upp en liten hage/ridplan på en av Maggans ängar. Sedan började jag arbeta lite lätt, lät henne springa lite och kände efter hur hon svarade på att stanna, flytta bakdelen och framdelen. Allt gick super även idag, och på gräset visade hon knappt någonting. Så jag provade att sitta upp även idag vilket också gick otroligt bra. Jag satt upp (med hjälp av en stol då jag inte använder mig av sadeln än), satt en liten stund, klappade henne, pratade med henne och satt av, satt upp på andra sidan and so on. Flera gånger upp och ner, bara för tränings skull. Efter en stund provade jag även att be henne ta ett steg bakåt, vilket gick prima även det. Sedan kom Maggan och Lasse förbi och då fick Tru' även prova på att gå lite med mig på. Maggan ledde henne kanske 5 - 6 steg framåt och så klappade jag henne, satt en liten stund till och sedan hoppade jag ner och så avslutade vi dagens träningspass. Idag jobbade vi i kanske 15-20 minuter. Men som sagt, vi tar det väldigt lugnt och träningspassen handlar mest om att stå stilla och få positiva upplevelser av läskiga saker.  Som att en människa sitter upp. Men hon är helt kolugn, och det kommer antagligen gå hur bra som helst att rida in denna underbara dam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar